Carxots
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Què trist em posa...

5 participantes

Què trist em posa... Empty Què trist em posa...

Missatge  tomaset Dv 30 Jul 2010 - 13:29

Si amics meus, què trist em posa veure la poqueta gent, llevat dels pares i pocs més, que va a les partides de les promeses.

Recentment s'ha disputat el Trofeu de tecnificació d'escala i corda Caixa Popular per a sub-16 i sub-23 a Alcàsser (les finals van ser el passat dimarts 27). Jo he sigut testig d'açò que denuncie: partides dignes de ser retransmeses per televisió, almenys en diferit. El màxim que he vist per allí son les càmeres d'alguna cadeneta molt local, i gràcies, que ni jo des de Benifaió puc sintonitzar.

Vos assegure que estos enfrontaments no tenen res a envejar als dels professionals: quinzes impressionants, tot a l'aire, rebots trets de manera increïble, tallades de corda que pareixen bales, pilotes al rest menjant calç de la muralla que es trauen poderosament amb l'esquerra de palma, en fi, tot un seguit de colps que fan disfrutar l'aficionat... i de vades, com bé diu el jutge Pasqual "Pigat" que ha estat fent d'home bo en totes les partides. ("Què partidetes, cavallers, què partidetes..." ens diu des de baix on va anotant els quinzes al marcador).

Em vaig desfer les mans aplaudint a estos xavals: Josep d'Orba (CAMPIÓ sub-16, sense haver complit els 14 anys, imposant-se a Sergio de Massamagrell, dos anys major però sense llevar-li mèrit a este xaval que, si no el traicionen els nervis, trau unes partides espectaculars) Ismael de Fageca (CAMPIÓ sub-23 que ja es despedix d'aquesta categoria amb superioritat absoluta sobre tots els rivals). L'únic que li va plantar cara i podia fins i tot haver-li guanyat va ser Juanjo de Borbotó. Escoto d'Oliva (SUBCAMPIÓ sub-23), Sergio de Genovés, Adrià de Quart, Adrià de Murla, Pepet d'Alfara, Lluís i René de Godelleta i uns quants més que em deixe al tinter amb un nivell de joc gens inferior al profesional.

Bé, doncs per a admirar estos fenòmens només érem quatre gats mal comptats. Faig menció especial del nostre locutor, Aureli Lòpez, que tampoc ha faltat a la cita i que diàriament ens dóna ben condensada la informació actualitzada de pilota en a penes cinc minuts a l'emisora 97.7 (Intervalencia), el qual també es féu ressó d'aquest fet.

En fi, acabe esta crònica lamentant-me i plorant per la poca afició que hi ha a un esport tan nostre i d'una plàstica visual incomparable.

Adéu.

Editat per darrera vegada per tomaset el Dl 2 Ago 2010 - 15:25, editat 1 cop en total
tomaset
tomaset
Jugador Aficionat
Jugador Aficionat

Nombre de missatges : 30
Data d'inscripció : 30/07/2010

http://tomaset-pelotavalenciana.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Què trist em posa... Empty Re: Què trist em posa...

Missatge  Rafa Dv 30 Jul 2010 - 16:18

Dons sí, si que és trist, encara què la "televisió" que tots paguem, crec que sí va oferir alguna partida en diferit d'eixe campionat des d'Alcàsser.
Lamentablement això es el dia a dia, crec que anem a pitjor i et pose un exemple: Com pot ser que per llei, tinguen que construir trinquets als instituts i no siga obligatòria la practica de la Pilota Valenciana per al professorat d'educació física en les hores d'ensenyança. A 300 metres de ma casa hi-ha un institut nou (3 o 4 anys) que compta amb trinquet, frontó i galoxeta, estan llançant-se a pedre les instal·lacions per no utilitzar-les i els professors encara no tenen en ment la practica de la Pilota.

Si vols vore bon ambient de Pilota, baixa cap a la Marina, es un altre món, quasi sempre els carrers plens, homes i dones agafant lloc en les cadires. Com es viu la pilota allà, que enveja em fa.

salut.
Rafa
Rafa
Jugador "de Blanc"
Jugador

Nombre de missatges : 171
Data d'inscripció : 12/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Què trist em posa... Empty L'assumpte dels minitrinquets als instituts és un altre tema sagnant

Missatge  tomaset Dv 30 Jul 2010 - 23:16

El cas que jo conec el tinc ben a prop. Concretament a Almussafes on fa uns tres anys encara li va valdre a l'equipet d'aquesta població, aleshores aleví de primer any, per entrenar tot i que l'escala estava feta de xapa de fusta i les pilotes no queien dels escalons.

Quan el minitrinquet se'ls quedà xicotet ja no s'ha fet servir més, almenys per a la seua funció de jugar a pilota, si no que s'utilitza de traster. Vergonyós, peró... què farem?

Tot es patir, pagar i plorar. En fi, disfrutem el que podem i avant el carro. Els polítics no estan per la llavor de recolzar este esport obligant, com bé dius, als professors de E.F. a fer cursets per a promocionar-lo en escoles i instituts.

Salutacions.
tomaset
tomaset
Jugador Aficionat
Jugador Aficionat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Rafa "Soni" Dg 1 Ago 2010 - 19:05

Hola Tomaset,efectivamente es una pena la poca gente que va a ver estos chavales,yo siempre que puedo me acerco y disfruto muchisimo.El Martes me fue imposible ya que tuve que jugar semifinales en Silla.

En cuanto a los Minitrinquetes, estoy totalmente de acuerdo con lo comentado por Rafa.Prefiero no tocar el tema de las DEFICIENCIAS DE CONSTRUCCION y ya firmaba ahora con que se pusieran en marcha las intalaciones en todos los IES para el Alumnado del centro y los Clubs y Escuelas de Pelota cercanas. Y que no me vengan con CUENTOS de que no hay conserje,o que no se apuntan o no se qué,ni no se cuantos...

Desgraciadamente me conozco la historia de los intentos de uso de instalaciones en algun IES de Valencia y en El Alto Palancia.

rafa
Rafa
Rafa "Soni"
Jugador Principiant
Jugador Principiant

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 28/07/2010
Ubicació : VALENCIA - GAIBIEL

http://www.pelotapalancia.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Què trist em posa... Empty Trinquets... promeses inutils....

Missatge  Dauer Dc 4 Ago 2010 - 16:42

Bona vesprada cabalers... en referent al tema dels mini trinquets als IES... cal dir que no son unes instal·lacións que tinguen una utilitat real tant per als professors de l'assignatura de educació física ni per als clubs dels pobles dels voltants de este... al tindre unes mides tan reduïdes y una construcció pèssima , on sempre es troben enganxons i deficiències estructurals, es mes que difícil dur un club en eixe tipus de canxa, i ja no diga'm una classe sencera de 30 xiquets.... En vegada de fer tanta obra faraònica de la ciutat de la pilota es podrien haver fet una quantitat indeterminada de carrers artificials o trinquets als pobles mitjançant subvencions, que millorarien la qualitat del esport aixi com la quantitat d'aficionats al nostre esport.

Què trist em posa... 396739 Què trist em posa... 396739
Dauer
Dauer
Jugador de l'Escola de Pilota
Jugador de l'Escola de Pilota

Nombre de missatges : 50

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Reboter Dc 4 Ago 2010 - 17:45

el problema és que estos xavals que han estat en les finals d'Alcàsser, tenes escases oportunitats a l'hora de passar a professionals i al final sempre estem vegent als mateixos encara que tinguen més de 40 anys. Al final me dona la sensació que si no tens molt de "enxufe" es molt dificil passar a professionals encara que ho fajes molt be. Mentrestant ahi en ValNet hi han uns quants que ja no deurien estar i que fins i tot estan jugant tornejos importants com el Bancaixa. Això si, quan arriba l'individual ningú vol jugar i com la empresa tampoc els obliga...
Reboter
Reboter
Jugador Aficionat
Jugador Aficionat

Nombre de missatges : 23
Ubicació : a l'altura del 6

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Rafa Dj 5 Ago 2010 - 0:11

Reboter escrigué:si no tens molt de "enxufe" es molt dificil passar a professionals encara que ho fajes molt be.
Home, si ho fas molt be, normalment no passes desapercebut, malauradament no som massa persones els que practiquem el nostre esport i ens acabem coneixent quasi tots. Opine que jugar al trinquet com a professional no es gens fàcil, a més de jugar molt be, hi-han factors que a molts jugadors els costa controlar, els nervis, la gent, les travesses, etc.

salut.
Rafa
Rafa
Jugador "de Blanc"
Jugador

Nombre de missatges : 171

Tornar a dalt Ir abajo

Què trist em posa... Empty Per a Dauer sobre el comentari del l'obra faraònica de Moncada

Missatge  tomaset Ds 7 Ago 2010 - 18:40

Mous molta raó amb això de la muntonada de millions que s'han gastat en la Ciutat de la Pilota i t'he de dir que no eres el primer a qui sent parlar de l'altra alternativa: la de fer obres més senzilles a la volta que més pràctiques per a que la majoria d'aficionats i jugadors disfruten i juguen a pilota en instal·lacions adients i ben condicionades.

Es una veu crítica que s'ha deixat sentir per tot arreu però, com sempre passa, manen els polítics i no sé quins interessos ocults tindran per a fer estes coses que, de ben segur, no beneficien l'objectiu principal que ha de anar sempre per davant: promocionar el nostre esport tenint instal·lacions adequades escampades per tota la comunitat i no concentrades en un sol punt on anirà qui li pille prop o es puga permetre el luxe d'invertir-hi temps en desplaçar-se.

Salut.

Editat per darrera vegada per tomaset el Ds 7 Ago 2010 - 18:41, editat 1 cop en total (Razón : En vegada de fer tanta obra faraònica de la ciutat de la pilota es podrien haver fet una quantitat indeterminada de carrers artificials o trinquets als pobles mitjançant subvencions, que millorarien la qualitat del esport aixi com la quantitat d'aficiona)
tomaset
tomaset
Jugador Aficionat
Jugador Aficionat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum